درباره فوتبال ایران و جهان

هدف ما برای ساخت این سایت اطلاع رساند درباره ی فوتبال ایران جهان است

درباره فوتبال ایران و جهان

هدف ما برای ساخت این سایت اطلاع رساند درباره ی فوتبال ایران جهان است

فوتبال ورزشی خیلی پر طرفداراست که در تمام دنیا این ورزش انجام میشود

زندیگینامه مسی

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۲۵ ب.ظ

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده \"جانشین\" است.‌‌لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

مشکلات پزشکی

وی ۱۱‌‌سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.‌‌

 

 


 لیونل آندره مسی 24 ژوئن سال 1987 در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده "جانشین" است.‌‌لیونل در سن 5 سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال 1995 مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.



وی 11 ‌‌سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.



جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در 30 بازی 37 گل به ثمر برساند.‌‌‌‌ ‌لیونل مسی در اکتبر 2004 توانست اولین بازی رسمی‌اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.


‌‌زمانی که در تاریخ 1 ‌‌می 2005 مسی توانست اولین گل رسمی‌اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن بارسلونا در لا لیگا مطرح کند.‌‌‌‌به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیا دربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در‌‌‌‌ژوئن سال 2004 مسی در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر 20 ‌‌ساله‌های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت.‌‌‌در ژوئن 2005 توانست همراه با تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد.‌‌لیونل با زدن ? گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیگو مارادونا مقایسه می‌کردند.

 ‌‌در تاریخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال 2010 منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی می‌تواند با پرداخت مبلغ 150 میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ 30 میلیون یورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است.‌‌در سال 2005 خوزه پکرمن، لیونل مسی را به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسی در دقیقه 63 وارد میدان شد اما به فاصله 40 ثانیه از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابر پاراگوئه انجام داد.‌‌

وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ 27 سپتامبر و در برابر اودینسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی 2005 را که به بهترین بازیکن زیر 21 سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.‌‌مصدومیت شدید باعث شد مسی به‌‌‌مدت دو‌‌‌ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به‌‌‌خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی 2006 در هاله‌ای از ابهام فرو‌‌رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم‌‌‌ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند. ‌‌مسی پس از روماریو (فصل 93-94) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تریک کند.



در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را با مارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازیکنان حــریــف را پـشــت ســر گــذاشــت و دروازه خـتافه را گـشود.‌ ‌‌تمام‌‌‌کارشناسان ورزشی جهان این گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب "مسیدونا" دادند.‌‌لیونل مسی در فصل 2007-2008 توانست در یک هفته 5 گل به ثمر برساند تا تیم بارسا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترین بازیکن جهان نام برده‌اند.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه سوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 19:15 توسط سبحان

عکس های زیبا از مسی جون



+ نوشته شده در  دوشنبه سوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:55  توسط رضا  |  3 نظر

باشگاه بارسلونا قرارداد خود با سازمان یونیسف را تا پایان فصل بعد تمدید کرد.

 


   به نقل از سایت رسمی باشگاه بارسلونا، مقرر شد از این پس آرم یونیسف بر روی پیراهن رسمی بارسلونا به شرط کمک مالی به سیستم آموزش و پرورش تحت قرارداد با سازمان‌های جهانی حک شود. این در حالی است که پیش از این بارسلونا کل مبلغ جمع آوری شده را به یونیسف تحویل می‌داد تا طبق تمایل این سازمان هزینه شود. به این ترتیب بارسلونا از این پس مالک اصلی مبلغ جمع‌اوری شده خواهد بود تا آن را برای سیستم آموزشی کاتالونیا زیر نظر یونیسف برای کودکان بی سرپرست هزینه کند. 
به نظر می‌رسد تغییرات لحاظ شده باعث هدفمند شدن طرح یونیسف شود و بارسلونا بیش از پیش در کمک به کودکان بی سرپرست کاتالونیا کوشا باشد. 
دو حامی مالی بزرگ بارسلونا یعنی بنیاد قطر و تورکیش اکنون خود را در پروژه حضور بر روی پیراهن بارسلونا شکست خورده می‌بینند.

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:39  توسط رضا  |  4 نظر

 

مسی بهترین ورزشکار سال آرژانتین

ستاره آرژانتینی بارسلونا از اینکه توانست برای نخستین بار جایزه بهترین ورزشکار سال کشورش را کسب کند، ابراز خوشحالی کرد. لیونل مسی ستاره آرژانتینی آبی اناری‌ها اگرچه با تیم باشگاهیش تمام جام‌ها و عنوان‌های معتبر را به دست آورده است اما با تیم ملی فوتبال کشورش هیچ گاه موفق نبوده است. 

 این ستاره آرژانتینی برای نخستین بار به عنوان بهترین ورزشکار سال آرژانتین شد. وی پس از این انتخاب ابراز خوشحالی کرد و گفت: واقعا احساس خوشحالی و افتخار می‌کنم. من به جوایز زیادی دست یافته‌ام اما هیچ گاه در آرژانتین جایزه‌ای دریافت نکرده‌ام به همین خاطر واقعا خوشحالم. این جایزه همزمان شد با قهرمانی در جام جهانی باشگاه به همین خاطر خوشحالی‌ام دو چندان شد. اعتراف می‌کنم که با تیم ملی فوتبال آرژانتین آنچنان که بایسته و شایسته است کار نکرده‌ام اما با امید و انگیزه زیاد به کار خود ادامه می‌دهم. امیدوارم که در جام جهانی 2014 برزیل موفق عمل کنیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم. 

 مسی که شانس زیادی برای کسب توپ طلای فوتبال جهان برای سومین سال متوالی دارد، درباره قهرمانی بارسلونا در جام جهانی باشگاه‌ها گفت: بسیار خوشحالم. این قهرمانی تمام بازیکنان تیم از جمله خود من را بسیار خوشحال کرد. الان در مرخصی به سر می‌برم. می‌خواهم با خانواده‌ام روزهای خوشی را به سر بریم. 

 بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال جهان درباره نیمار ستاره جوان سانتوس برزیل و احتمال آمدنش به بارسلونا هم گفت: در حقیقت چیز زیادی درباره نیمار نمی‌دانم اما او بازیکن خوبی است. اگر به بارسلونا بیاید با آغوش باز از او استقبال می‌کنیم. 

 رسانه‌های اسپانیایی بعد از پیروزی قاطع بارسلونا مقابل سانتوس اعلام کردند، نیمار از گواردیولا خواسته است که او را به بارسلونا بیاورد. این در حالی است که خود گواردیولا این سخنان را رد کرد و گفت اصلا چنین سخنانی میان او و نیمار رد و بدل نشده است

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:39  توسط رضا  |  یک نظر

اوساسونا-بارسلونا دریک هشتم جام حذفی

در این مرحله رئال مادرید با مالاگا بازی خواهد و بارسلونا پذیرای اوساسونا خواهد بود. قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی کوپادل ری صبح امروز در مادرید انجام شد.
در این مرحله رئال مادرید با مالاگا بازی خواهد و بارسلونا پذیرای اوساسونا خواهد بود مسابقه‌ای که با توجه به حضور جواد نکونام در این تیم اوج گرفته اسپانیایی برای ایرانی‌ها جالب است. در بازی‌های دیگر والنسیا و سه‌ویا بازی بزرگ این مرحله را انجام خواهند داد و الباسته رو در روی آتلتیکه بیلبائو قرار خواهد گرفت.

با قرعه‌کشی این مرحله ال‌کلاسیکو یک دور به تأخیر افتاد و ممکن است ال‌کلاسیکو در یک چهارم نهایی یا مراحل بعدی انجام شود، سایر بازی‌های لیگ حذفی به شرح زیر است:

میراندس ـ راسینگ

آل کورکون ـ لوانته

کوردوبا ـ اسپانیول

سوسیدا ـ مایورکا
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:38  توسط رضا  |  نظر بدهید

 

تیاگو : توپ طلا حق مسی است

ستاره آرژانتینی بارسا همراه با ژاوی و کریس رونالدو نامزدهای کسب توپ طلای 2011 هستند و این ملی پوش اسپانیایی مسی را شایسته کسب این عنوان می داند. تیاگو  هافبک بارسا، معتقد است توپ طلای سال 2011 باید به لیونل مسی برسد.
او در گفتگو با نشریه مارکا گفت:" مسی برای کسب توپ طلا شایستگی بیشتری نسبت به ژاوی و کریس رونالدو دارد. بازی کردن در کنار او بسیار لذت بخش است."
تیاگو که با هدایت گواردیولا در چند ماه اخیر نامی برای خود دست و پا کرده، امیدوار است در سال جدید به پیشرفتش ادامه بدهد.
" می خواهم در سال 2012 هم به سختی کار کنم، از هم تیمی هایم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و به همین مسیر ادامه بدهم."
بارسا در اولین دیدار سال جدید در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری باید با اوساسونا روبرو شود و این ستاره جوان شرایط فیزیکی تیمش را مناسب برای پیروزی می داند.

" ما در شرایط خوبی هستیم، مشکلی نداریم و برای دیدار مقابل اوساسوا کاملا آماده ایم."

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:37  توسط رضا  |  نظر بدهید

حرکت زیبای مسی هواداران را به وجد آورد

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با وجود خستگی زیاد از تعطیلاتی مملو از امور خیریه و سفرهای کاری از فرودگاه مستقیم به زمین تمرین رفت.
لیونل مسی که چهار روز مرخصی بیشتر خود را به انجام امور خیریه و اختصاص مبالغ نجومی به بیمارستان‌های مختلف در چین، امارات، آرژانتین و کاتالونیا اختصاص داده بود، عصر روز گذشته با هواپیمای معمولی و بدون اطلاع مقامات باشگاه بارسلونا به فرودگاه بارسلونا (ترمینال یک دل‌پرات) رسید.

این بازیکن بزرگ که بدون صرف هیچ هزینه یا انرژی می‌تواند به راحتی از طریق کارمندان باشگاه بارسلونا سفری کاملا اختصاصی و مجلل داشته باشد با گرفتن یک تاکسی از فرودگاه بارسلونا مستقیم به زمین تمرین باشگاه رفت.

او شبانه و بدون حضور تمرین دهنده تمرین کرد و حتی از مقامات زمین تمرین جدید بارسلونا درخواست روشن شدن پروژکتورها را هم نکرد.

چند تن از دوستان مسی که از تصمیم او با خبر شده‌اند خبرنگاران را در جریان گذاشته‌اند و اگر اینگونه نبود شاید حرکت ارزشمند و جالب مسی به عرصه رسانه‌ها نیز کشیده نمی‌شد.

مسی می‌خواهد هر طور شده به بازی فردا شب مقابل اوساسونا برسد و در این باره رسما از گواردیولا خواهش کرده در ترکیب اصلی تیم باشد

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:36  توسط رضا  |  یک نظر

بارسلونا 4 – اوساسونا صفر: چهار پاس گل ژاوی

بارسلونا برد آسانی مقابل اوساسونا در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به دست آورد.
داوید ویا و آندرس اینیستا در این بازی به دلیل مصدومیت غایب بودند و لیونل مسی هم در ابتدا نیمکت‌نشین بود چرا که سرما خورده بود.

اوساسونا بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست دروازه خوسه پینتو را به خطر بیندازد.

با این حال بارسا در دقیقه 15 به گل رسید. سسک فابرگاس حرکت تیمی زیبایی را با پاس ژاوی از درون محوطه جریمه به گل تبدیل کرد. تنها چهار دقیقه بعد بود که دوباره ژاوی پاس داد و فابرگاس گل زد. این بار ضربه چیپ فابرگاس از روی سر آسیر رسیگو از فاصله 12 متری وارد دروازه اوساسونا شد.

 در ادامه در حالی که به نظر می‌رسید بارسلونا قصد تکرار پیروزی هشت بر صفر لالیگا را دارد ژاوی، تیاگو و آلوس موقعیت‌های خوبی را از دست دادند.

لیونل مسی سرانجام در دقیقه 59 به جای پدرو به زمین آمد. او در دقیقه 72 گل سوم تیمش را زد. این گل به این ترتیب بود که ژاوی توپ را به محوطه جریمه فرستاد و مسی در اتفاقی نادر بالاتر از همه پرید و با ضربه سر گل‌زنی کرد.

این آرژانتینی کوتاه‌قامت در دقیقه 91 حذف اوساسونا را قطعی کرد. پاس ژاوی دفاع حریف را قطع کرد و مسی توپ را در گوشه محوطه جریمه گرفت و به گل تبدیل کرد.

بازی برگشت دو تیم در 12 ژانویه برگزار می‌شود. برنده این دیدار به مصاف برنده رئال مادرید و مالاگا خواهد رفت
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:35  توسط رضا  |  نظر بدهید

 

مسی:آنقدر در بارسا میمانم تا بیرونم کنند

ستاره‌ی آرژانتینی بارسلونا می‌خواهد در بارسلونا بازی کند. می‌خواهد آن قدر در باشگاهی که فوتبالش را مدیون آن است بماند تا از او خسته شوند و بیرونش کنند. لیونل مسی در گفت‌وگو با یک مجله‌ی اکوادوری درباره‌ی حضورش در بارسلونا گفت: در بهترین تیم جهان فوتبال بازی می‌کنم. بازی در هیچ تیم دیگری به اندازه‌ی بارسلونا من را ارضا نمی‌کند. امیدوارم تا حداکثر زمان ممکن در بارسلونا بازی کنم. آن قدر بازی کنم که از من خسته شوند. اتفاقی که امیدوارم هیچ وقت رخ ندهد. نه رئال مادرید نه هیچ تیم دیگری در برنامه‌ی آینده‌ی فوتبالی من قرار ندارد. من در مزرعه‌ی بارسلونا به عمل آمده‌ام و اینجا بازیکن شدم. 

 مسی با تمجید از گواردیولا که اخیرا از سوی فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شده، عنوان کرد: گواردیولا بهتر از هر کس دیگری بارسلونا را می‌شناسد. او خودش در بارسلونا بازی کرده و یک بازیکن بسیار باهوش بوده و حالا مربی باهوشی هم هست. به خوبی می‌داند که با هر بازیکن چه برخوردی داشته باشد. علاوه بر این یک انگیزه‌ دهنده‌ی بسیار قوی است. رابطه‌ام با او بسیار خوب است و احساس راحتی می‌کنم. 

 دارنده‌ی دو توپ طلای جهان در پاسخ به این سوال که آیا خودش را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می‌داند، همچون گذشته با فروتنی جواب داد: من فقط 24 سال سن دارم و تازه فوتبال را شروع کرده‌ام. برای افرادی که پیش از این در دنیای فوتبال کارهای زیادی انجام داده‌اند احترام خاصی قائلم. افرادی مانند دی استفانو، پله و مارادونا. سوالی که پرسیدید را مردم باید جواب بدهند، البته پس از این که دوران بازی‌گری‌ام به پایان رسید. دوست ندارم درباره‌ی خودم صحبت کنم و اصلا در برنامه‌ی کاری‌ام چنین اهدافی را تعیین نمی‌کنم. 

 وی در پاسخ به این سوال که اگر با آرژانتین موفق به قهرمانی در جام جهانی نشوید، باز هم خود را بازیکن بزرگی می‌دانید، گفت: دی استفانو بازیکن بسیار بزرگی است که هیچگاه جام جهانی را فتح نکرده است. به هر حال ممکن است در آینده من با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی بشوم یا نشوم. 

 مسی در مقایسه‌ی باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین هم اظهار کرد: در بارسلونا یک سال پشت سر هم بازی می‌کنم و شرایط بهتری وجود دارد. با هم‌بازی‌هایم راحت هستم. البته آرژانتین هم بازیکنان بزرگ و با کیفیتی دارد و تردیدی ندارم که می‌توانم با تیم ملی کشورم هم به موفقیت برسم
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:35  توسط رضا  |  یک نظر

نگاهی آماری به ال کلاسیکو دربی

هر چند به بهانه 248 امین ال‌کلاسیکودربی به جدال دو قطب فوتبال اسپانیا پرداخته شد اما در نگاهی آماری مشخص می‌شود رئال مادرید در اکثر عرصه‌ها همچنان جلوتر از بارسلونا است.انتشار نموداری از تعداد بازی، برد، باخت و تساوی نشان از ال‌کلاسکودربی شماره ۲۴۸ در کل، ۲۹ بازی در کوپادل‌ری، اما ۲۱۷ بازی به رسمیت شناخته شده توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا دارد.

 در این میان رئال مادرید به ۸۶ پیروزی، بارسلونا به ۸۵ پیروزی دست یافته‌اند و ۴۵ تساوی نیز شکل گرفته است.
رئال مادرید در میزبانی‌های خود ۵۹ بار پیروز شده و ۲۲ بار شکست خورده است.
 بارسلونا در میزبانی‌های خود ۵۹ بار پیروز شده و ۲۴ بار شکست خورده است.
 این دو تیم در بازی‌های برگزار شده در منطقه بی‌طرف ۳ پیروزی برای طرف مادریدی و ۴ پیروزی برای طرف کاتالونیایی رقم زده‌اند.

 در مجموع ۷۱۱ گل زده ثبت شده که سهم رئال مادرید از آن ۳۶۳ گل و سهم بارسلونا ۳۴۸ گل است.
در جدول گلزنان نیز رئال مادرید همچنان در صدر است، دی‌استفانو با ۱۸ گل زده در ال‌کلاسیکودربی‌ها بالای سر رائول و پوشکاش با ۱۶ گل زده ایستاده و سزار ۱۴ و مسی ۱۳ گل از بارسلونا رتبه‌های بعدی را به نام زده‌اند.

 پس از این دو بارسلونایی نوبت به چهار مادریدی می‌رسد، خنتو و سانتیانا هر دو از رئال مادرید با ۱۲ گل زده و هوگو سانچس و خوانیتو هر دو از رئال مادرید با ۱۰ گل زده در رتبه‌های بعدی هستند.

 در عرصه کوپادل‌ری اما بارسلونا اوضاع بهتری دارد، ۱۴ پیروزی مقابل رئال مادرید در جام پادشاهی مقابل ۱۰ پیروزی رئال مادرید و کسب ۵ تساوی ثبت شد و بین منابع خبری درباره ۲۹ بازی یا ۲۸ بازی رسمی در این جام به خاطر برگزاری یکی از این ال‌کلاسیکوها در زمان ژنرال فرانکو اختلاف وجود دارد.

 هر دو تیم در ال‌کلاسیکودربی‌های جام پادشاهی ۵۹ گل به ثمر رسانده‌اند.
۳۰ دقیقه بامداد پنج‌شنبه رویارویی دو تیم رئال مادرید و بارسلونا کلید می‌خورد.



                  Footbal_news1@

  • SOBHAN ARMAN

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی